Kratki opis projekta
Dječji vrtić Sardelice, u partnerstvu s Gradom Stari Gradom je 08. ožujka 2019. od Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku dobio pozitivnu odluku o sufinanciranju 100 % prihvatljivih troškova projekta „DV Sardelice Stari Grad – proširenje usluga boravka vrtićke djece”, koji je prijavio na Otvoreni trajni poziv “Unapređenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja”, u sklopu Operativnog programa: Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020.
Nastavno na pozitivni odluku, Dječji vrtić Sardelice je 02. travnja 2019. s Ministarstvom za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, Uredom za financiranje i ugovaranje projekata Europske unije potpisao ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.
Prema navedenom projektu za koji su osigurana bespovratna sredstva, od rujna 2019. godine Dječji vrtić Sardelice uvodi produljeni boravak do 17:00 sati. Prilagodba radnog vremena vrtića odgovor je na potrebe zaposlenih roditelja, a rad će se organizirati u dvije mješovite skupine. U tu svrhu Vrtić će zaposliti 2 odgojitelja/ice na nepuno radno vrijeme. Za vrijeme provedbe projekta angažirat će se vanjski stručnjak za pružanje konkretne podrške odgajateljima u planiranju unaprjeđenja kvalitete rada te će se stručno usavršiti sedam odgojno-obrazovnih djelatnika Vrtića. S ciljem adekvatnog obavljanja novo uspostavljene usluge izvršit će se ulaganja u didaktiku, namještaj i opremu.
Razdoblje provedbe projekta
Projektne aktivnosti trajat će 30 mjeseci, od dana potpisa Ugovora 02. travnja 2019. do 30. rujna 2021. godine
Cilj projekta
Povećati razinu kvalitete usluga Dječjeg vrtića Sardelice kroz osiguravanje usluge produljenog boravka i usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika kako bi se zadovoljile potrebe obitelji s djecom rane i predškolske dobi
Očekivani rezultati projekta
-
Osigurana veća dostupnost usluga Dječjeg vrtića Sardelice kroz produljeni boravak u 2 mješovite odgojno obrazovne skupine;
-
Zaposlena 2 odgajatelja/ice na nepuno radno vrijeme za potrebe usluge produljenog boravka;
-
Povećana kvaliteta usluga u okviru redovnog programa Dječjeg vrtića Sardelice;
-
Stručno usavršeno 7 odgojno-obrazovnih djelatnika Dječjeg vrtića Sardelice;
-
Nabava didaktičkih sredstava i opreme
Vrijednost projekta
Ukupna vrijednost projekta 943.860,09 kune, od kojih je 85 % financirano bespovratnim sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda, a 15 % je obvezni udio nacionalnog sufinanciranja osiguran iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.
Kontakt osobe za više informacija
Antonia Bubalo, voditeljica projekta Ivan Tomeljak, vanjski suradnik
Tel/mob: 021 765 118 Tel/mob: 098 165 2000
Email: djecji.vrtic.sardelice@st.t-com.hr Email: tomeljak27@gmail.com
Početak nove pedagoške godine 2020./2021.
program produljenog boravka započeo je sa novom opremom i didaktikom koja je osigurana iz sredstava EU u ukupnom iznosu od 174.018,75 kuna . Dobivenim sredstvima opremljene su dvije sobe u kojima borave djeca na produljenom boravku. Oprema i didaktika prilagođena je potrebama djece te omogućuje i potiče djecu na nesmetan i holistički razvoj.
Edukacija za odgojiteljice u sklopu projekta DV „ Sardelice“ proširenje usluga vrtićke djece financiran sredstvima EU
s ciljem unaprjeđenja usluga kroz edukacije usmjerene na jačanje stručnih kompetencija, poboljšavanje komunikacije i interakcije s djecom te poticanje kreativnosti kao razvojne kategorije. Temeljni cilj stručnog usavršavanja jest pružanje korisnicima (djeci, njihovim roditeljima/skrbnicima) uvjete za cjelovit razvoj osobnosti djeteta te doprinjeti kvaliteti odrastanja, a posredno i kvaliteti obiteljskog života.
Edukativni ciklusi koji će biti održani u sklopu projekta su :
UVODNI KORAK PO KORAK U RADU S DJECOM RANE DOBI NOVO IZDANJE
Tijekom ove edukacije polaznici će, u okviru 4 veće tematske cjeline, a kroz niz interaktivnih individualnih i grupnih aktivnosti te diskusija produbiti razumijevanje povezanosti teorije i prakse pristupa usmjerenog na dijete.
U okviru tematske cjeline Holistički pristup dječjem razvoju, osvijestit će važnost perioda ranog djetinjstva za razvoj mozga te saznati kako odgajatelj može doprinijeti cjelokupnom dječjem razvoju, s naglaskom na socio-emocionalni i govorno-jezični razvoj te razvoj igre u okviru poticanja spoznajnog razvoja.
U okviru druge cjeline, Poticajno okruženje za razvoj i učenje, će osvijestiti važnost kontinuiranog osmišljavanja i prilagođavanja prostorno-materijalnog okruženja posebnostima i karakteristikama djece te će kritički analizirati obilježja materijalnog okruženja i vježbati kako oblikovati poticajno okruženje za djecu rane dobi. Isto tako, spoznat će važnost svakodnevnog boravka i igre na vanjskom prostoru za cjeloviti razvoj djece rane dobi te, suočiti se sa vlastitim frustracijama i strahovima koji su prisutni u radu s djecom rane dobi u situacijama preuzimanja rizika, prepoznati vlastitu toleranciju na rizik i načine upravljanja rizičnim situacijama.
Treća tematska cjelina, Praćenje i dokumentiranje razvoja djece rane dobi, sudionicima će omogućiti upoznavanje s načinima i tehnikama prikupljanja informacija o djeci, te vježbanje vještina promatranja i bilježenja ponašanja djece kako bi što uspješnije razumjeli njihovo viđenje svijeta, ali i koristili rezultate promatranja za planiranje razvojno-primjerenih aktivnosti.
Naposljetku, u okviru teme Izgradnja partnerskih odnosa s članovima obitelji i zajednicom, sudionici će upoznati strategije suradnje i zajedništva s roditeljima, osvijestiti ulogu očeva u ranom razvoju djeteta te promišljati o do sada neotkrivenim sustavima podrške u zajednici.
UVODNI KORAK PO KORAK U RADU S DJECOM PREDŠKOLSKE DOBI
Ova edukacija je svojevrstan brand Učilišta i gotovo je nezaobilazna za sve odgajatelje koji ulaze u profesiju, kao i za one koji žele osvježiti postavke razvojno-primjerenog pristupa. Sudionicima daje vezu između teorijskog uporišta razvojno- primjerenog pristupa i njegove primjene u praksi, saznanja o važnosti i načinu formiranja okruženja za učenje djece, o važnosti igre, individualizaciji i načinima prilagodbe plana i programa, o načinima praćenja i bilježenja djetetova razvoja, kao i o strategijama uključivanja roditelja u svijet predškolskog odgoja.
METODA PERSONA DOLL ZA RAD S DJECOM NA UVAŽAVANJU RAZLIČITOSTI
Metoda ‘Persona Doll’ poznata je kao jedna od najmoćnijih i najvrjednijih za rad s djecom na poštivanju različitosti. ‘Persona Doll’ (Lutka-osoba) omogućuje djeci da izraze svoje osjećaje i mišljenje o diskriminirajućim situacijama i doživljajima koje im ‘ispriča’ lutka, te tako uče uočavati nepravdu, zauzimati se za sebe i za druge, jačati emocionalnu pismenost, razvijati samopoštovanje i izgrađivati vlastiti identitet.
PODRŠKA POŽELJNOM DJEČJEM PONAŠANJU
Kako ‘izaći na kraj’ s ‘teškim’ ponašanjem djeteta? Kako bolje razumjeti mehanizam djetetova ponašanja i modelirati svoje ponašanje i ponašanje okoline? Sudionici će proći kroz tri faze dekodacije i odgovora na djetetovo ponašanje: ponašanje kao dimenzija komunikacije djeteta, prikupljanje informacija i funkcionalna procjena, te plan podrške poželjnom ponašanju.
slike za objašnjenje zns-converted
21.11.2020. – Drugi dio ciklusa uvodnog seminara za jaslice Korak po korak za odgojitelje u sklopu EU projekta produljenog boravka
20.2.2021. Podrška poželjnom dječjem ponašanju u sklopu projekta produljenog boravka.
26. i 27.3.2021. – Uvodni seminar Korak po korak u radu s djecom predškolske dobi u sklopu EU projekta produljenog boravka
23. i 24.4.2021. Razvoj predčitalačkih vještina i vještina predpisanja, razvoj predmatematičkih vještina. Individualizacija, praćenje i promatranje dječjeg razvoja.
14. i 15.5.2021. Metoda “Persona doll” za rad s djecom na uvažavanju različitosti.
28. i 29.5.2021. Komunikacija s djecom rane dobi, razvoj slike o sebi i suradnja s obitelji.